Așteptarea a luat sfârșit: când începe Tesla activitatea la fabrica europeană
După luni de întârzieri, Tesla a primit în sfârșit autorizația oficială de construire în urma aprobării de mediu a fabricii sale de asamblare situată la periferia capitalei germane.
Producătorul de vehicule electrice a confirmat începerea livrărilor pentru 22 martie.
Tesla a început să trimită invitații pentru un eveniment în ziua livrării pe 22 martie, la 15:00, ora locală, confirmând un raport de săptămâna trecută. După cum probabil știi, producătorul auto a construit deja sute de vehicule la fabrică, dar nu are voie să le vândă clienților.
Acesta se credea a fi ultimul pas de reglementare necesar pentru ca Tesla să înceapă oficial producția de vehicule la Gigafactory Berlin. Cu toate acestea, aprobarea a fost legată de aproximativ 400 de condiții diferite pe care producătorul auto a trebuit să le respecte.
Tesla are planuri mari pentru Europa
Deși pare multă muncă, oficialii germani au spus la acea vreme că se așteptau ca Tesla să îndeplinească toate cerințele în următoarele două săptămâni.
Acest lucru ar fi pus începerea producției și a livrărilor la sfârșitul lunii martie, iar Tesla a confirmat acum acest lucru, anunțând evenimentul zilei livrării pe 22 martie.
Uzina din Berlin este esențială pentru planurile de expansiune ale Tesla în Europa, deoarece îi va permite să construiască și să distribuie mașini mai eficient. În prezent, Tesla importă vehicule Model Y și Model 3 din China pentru țările europene, dar probabil că acest lucru se va încheia odată ce Gigafactory Berlin va fi pe deplin extins.
Drept urmare, fabrica chineză va putea să dedice mai multă producție pieței locale, ceea ce va duce la reduceri semnificative ale costurilor de transport, precum și la timpi de livrare mai scurți.
Deocamdată, Tesla a confirmat doar modelul Y pentru producție în Germania, dar compania ar putea produce și modelul 3 la noua unitate fără prea multe modificări. Primele modele de vehicule electrice model Y produse la uzina din Berlin vor fi echipate cu celule de baterie cilindrice de tip 2170, scopul fiind trecerea ulterior la celule cilindrice de tip 4680.